pátek 6. října 2017

Láska neumírá (recenze knihy Papírová labuť - Leylah Attar)

„Můj život měl být jeden úspěch za druhým: státnice, svatba, dům jako ze žurnálu, dvě rozkošné děti. A teď tu klečím na kolenou s pytlem přes hlavu a chladná hlaveň pistole se mi opírá o týl. A co je na tom nejhorší? Nevím, proč se to stalo, nevím proč mám zemřít.“

Kniha, která mě upoutala ještě před jejím vydáním nádhernou obálkou, nese příhodný název Papírová labuť. A příběh v ní ukrytý je jako labuť, něžný, povznášející, ale i drsný zároveň. Zkrátka vás dokáže ranit jako labutí štípnutí.

Hlavní hrdinka Skye vyrůstala bez matky, o její výchovu se starala především její chůva MaMaLu, a společnost jí dělal chůvy syn Esteban, jenže pak se stalo něco, co je navždy rozdělilo a změnilo jejich životy. O několik let později má prostřednictvím Skye dojít k odplatě za smrt milované osoby. Skye někdo unese a chce ji zabít, ale nakonec ji něco zachrání, něco tak prostého a přirozeného. To už nechám na vás, abyste si knihu přečetli. Podaří se Skye dostat z rukou únosce? Jaký dopad bude mít únos na její další život? Pojďte si přečíst tento drsný romantický příběh.

Postavu Skye si oblíbíte, je to takový příběh o Popelce, ale naruby, ona byla bohatá a ztratila svého prince, aby se s ním po letech setkala, což ji nakonec uvrhlo do chudoby, ale jak tvrdí "princ": Láska neumírá.

„My jsme otázka, na kterou prozatím neznám odpověď, skrýš, kterou ještě nenašli, bitva, co zatím neproběhla.“

Kniha mě chytla od první stránky, příběh je napínavý, strhující, dramatický a drsný, ale pak se přehoupne do něžného, citlivého, romantického příběhu, aby vzápětí vše bylo zničeno velikou touhou po pomstě, a když už to vypadá na happy end, tak nám ho autorka málem nedopřeje. Je to kniha plná zvratů, nečekaných událostí a překvapivých rozuzlení.

Kniha se krásně čte a osudy všech aktérů jsou velmi zajímavé a uvěřitelné. Děj se odehrává převážně v Mexiku v sídle rodiny, ale i na lodi a na opuštěném ostrově.

Autorka vyprávění rozdělila do pěti částí, některé jsou z pohledu Skye, některé z pohledu Damiana, jejího únosce. Když postavy vzpomínají na to, co bylo, je text psaný kurzívou.

„Sevřel se mi žaludek. Dva muži, které jsem na světě milovala nejvíc, celým srdcem, se chtěli navzájem zničit. Měla jsem pocit, že až k tomu dojde, přežije jen jeden z nich.“

Kniha vás tak vtáhne do děje, že budete mít pocit, že jste tam společně s hlavními postavami, že se plavíte po moři, že jste ve vězení, že se scházíte s mafiánským kartelovým bossem v jeho restauraci, ale také prožíváte spalující lásku po boku Skye.

Knihu doporučuji těm, kteří si rádi přečtou drsný milostný příběh, těm, co mají rádi zvraty, a rádi čtou o lidských osudech, v nichž hlavní postavy nemají na růžích ustláno.

„Všechny příběhy jsou navzájem propojeny, ale my z toho řetězu vidíme jen malinký kousek, protože ten řetěz tu byl před naším narozením a bude pokračovat i po naší smrti. A copak lze během jednoho života pochopit všechno?“

Moje hodnocení je 100 %.

Děkuji nakladatelství Moba, že jsem si knihu mohla přečíst ještě před jejím vydání. Pokud vás kniha zaujala, můžete si ji koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat