pátek 17. listopadu 2017

Může to být i vaše tajemství (recenze knihy Nejskrytější přání - Marybeth Mayhew Whalen)

Nejskrytější přání, autorka Marybeth Mayhew Whalen, vydalo nakladatelství Mystery Press, Praha 2017, 288 stran

„Bryte se smála spolu s Everettem. Věděla že „její“  dortík rychle spolyká jistý téměř tříletý chlapec s rozesmátýma očima a vášní pro dinosaury. Zvedla ho, přitiskla k sobě a vdechovala jeho ranní vůni, jako to dělala ode dne, kdy se narodil. Byl její drahé, dlouho očekávané miminko. Dítě, které už snad ani nedoufala, že budou někdy mít.“

Tato kniha mi nejspíš navždy zůstane v paměti, a to nejen proto, že je to skvělý příběh, ale i proto, že jsem v této knize hledala rozptýlení, když jsem začátkem tohoto týdne prožívala jedny z nejtěžších chvil v mém dosavadním životě. Znovu jsem se přesvědčila, že dobrá kniha může být skvělou společnicí, když máte obavy a strach, zda všechno dopadne dobře, i já jsem měla jedno nejskrytější přání, a to se mi nakonec splnilo.

Jak již napovídá anotace, v knize nás čeká odkrytí nejednoho tajemství. Na počátku jednoho léta roku 2014 by nikdo ve Sycamore Glen netušil, že pavouk, který si utkal pavučinu na brance místního koupaliště, může být předzvěstí událostí, které ovlivní životy obyvatel této jinak poklidné čtvrti. Nikdo by neřekl, že životy místních obyvatel mohou být tak propletené.

Při čtení vás mnohokrát napadne, že tento příběh se mohl skutečně stát a že někde v Americe opravdu žijí lidé, kteří si toto prožili. V knize nenajdete jednoho hlavního hrdinu, hlavním hrdinou je celé Sycamore Glen se svými obyvateli. Autorka nám nabízí pohled hned několika postav: zvídavé mladé dívky Cailey, která tak nějak za všechno může; starší starostlivé a dobrosrdečné dámy Zell, která netuší, jaké tajemství střeží její syn; mladé matky Bryte, která si střeží nejedno tajemství; stejně staré mladé ženy Jencey, která se po letech vrací do svého domova, kde hledá útěchu a snad i nový život; muže Lance, který zůstal na své děti sám, a manžela Bryte Everetta, který má jedno velké přání, které ho dovede k nemilému odhalení. Jak jsou osudy těchto lidí propleteny? Co se skrývá za zdmi domů poklidné čtvrti? Pojďte si přečíst příběhy lidí, kteří by klidně mohli být i vašimi sousedy, možná pak pochopíte, jak je důležité dívat se kolem sebe.

„Najednou cítila o něco silněji, že budoucnost je něco, za čím se má běžet, že se můžou dít dobré věci. Tady, na té špinavé cestě, byla mladší, veselejší, nevinnější. Nevěděla, že život může skončit příjezdem černých SUV plných agentů v tmavých oblecích a se slunečními brýlemi na očích, že vám někdo, koho milujete, může tak dokonale lhát, že všechno, za čím se honíte, může zmizet jako dým s takovou jistotou, jako když někdo škrtne sirkou a všechno zapálí.“

Autorka poskládala dohromady několik skvělých příběhů a vytvořila tak tento úžasný román. Tím, že se na události díváme z pohledu několika postav, se stává kniha zajímavou a velmi čtivou. Hrdinové tohoto příběhu vám budou sympatičtí, nemohu říct, že by mi některá z postav vadila. Příběh vám bude plynout před očima a najednou zjistíte, že životy obyvatel v této čtvrti nejsou tak poklidné a že nejeden z nich si střeží své tajemství. Stačí dvě události a jedna zvídavá dívka a životy několika rodin jsou najednou naruby.

Tento rodinný román vám přiroste k srdci a věřte, že se budete s hrdiny tohoto příběhu neradi loučit. I když budete mít tušení a možná odhalíte některá tajemství dříve než autorka, budete napnutí k prasknutí. V příběhu jde samozřejmě také o lásku, a to rodičovskou, kamarádskou, ale i mileneckou.

Kniha je velmi čtivá. Tvoří ji kratší kapitoly, které jsou vždy uvedeny jménem postavy, z jejíhož pohledu jsou události líčeny. Autorka nás ukolébá zdánlivě poklidným životem a náznaky nás udržuje ve střehu a napíná tak naši zvědavost, aby pak rozehrála příběh tak silný, že vás až překvapí.

„Napadlo ho, že každý z nich by mohl vyprávět vlastní příběhy plné šlápnutí vedle, chyb v komunikaci, lítosti a rezignace. Chtěl slyšet ten její a přesvědčil sám sebe, že na tom není nic špatného. Mohli být kamarádi.“

Pokud máte rádi knihy, které ukrývají nejedno tajemství, sáhněte po této knize. Doporučuji těm, co si rádi přečtou román o lidech, kteří by mohli být vašimi sousedy, a těm, co mají své nejskrytější přání.

Moje hodnocení je zasloužených 100 %. Doufám, že se dočkáme vydání i dalších autorčiných knih.

Děkuji nakladatelství Mystery Press za to, že jsem nad stránkami této knihy mohla na chvíli zapomenout na starosti všedních dní.